Magas magnézium tartalmú ételek

A magnézium nélkülözhetetlen több mint 300 enzim működéséhez, anyagcserefolyamatokhoz, ezeken keresztül a szív- és érrendszer, a kiegyensúlyozott hormonháztartás, az izom, csont és idegrendszer működéséhez. Megfelelő pótlásáról ezért gondoskodnunk kell, elsősorban megfelelő táplálkozással.
A magnézium nélkülözhetetlen kiegészítője az egyéb gyógyszeres kezeléseknek is. A következőkben felsorolt táplálékok magas magnézium tartalmú ételek.

Zöld leveles zöldségek

Klorofilban gazdag, sötétzöld színű növények, pl. spenót, sóska, búzafűlé, káposztafélék. A lehető legmagasabb magnézium-szint elérése érdekében érdemes a lehető legkisebb hőkezeléssel elkészíteni (párolás).

spenótban sok a magnézium és a k-vitamin
Spenót gazdag magnéziumban és K-vitaminban

Gyümölcsök

Alma, körte, citrusfélék

Olajos magvak

mandula dió pisztácia magas magnézium tartalom
Mandula, dió, pisztácia

Mandula, dió, földimogyoró, pisztácia, napraforgómag, tökmag, lenmag, fenyőmag. Akár önmagukban, akár recept vagy müzli részeként. Természetesen figyeljünk arra, hogy sózatlanul fogyasszuk!

Teljes kiőrlésű gabona

gabona magvak bab lencse és borsófélék
Gabona magvak, bab, lencse és borsófélék

Rosttartalmuknak köszönhetően segítik az emésztést, lassú felszívódásúak, a magnéziumon túl pedig számos más ásványi anyagot és többféle vitamint is tartalmaznak. Rozs, hajdina, korpa, zab, barna rizs, bulgur, köles, tönkölybúza, árpa.

Hüvelyesek

Bab, lencse és borsófélék.

Halak

Makréla, tonhal, lazac, különféle rákfélék.

Csokoládé

A magas kakaótartalmú csokoládé tele van antioxidánsokkal, flavonidokkal és ásványi anyagokkal, így magnéziummal is.

csokoládé
Magas kakaótartalmú csokoládé

A magnézium felszívódása szempontjából az is fontos, hogy milyen egyéb ételek szerepelnek étrendünkben. Egyes tartósítószerek (pl. benzoesav), szénsavas üdítőitalok, alkoholok, túl zsíros ételek csökkentik a magnézium felszívódását.
A magnézium és a kálcium rontják egymás felszívódását, ezért érdemes odafigyelni a magas kálcium tartalmú ételek egyidejű fogyasztására (keménysajt, tej, túró).

Irodalom
Magnéziumban gazdag ételek
Magnézium tartalmú ételek