Magas magnézium tartalmú élelmiszerek
Zöld leveles zöldségek

Klorofilban gazdag, sötétzöld színű növények, pl. spenót, sóska, búzafűlé, káposztafélék. A lehető legmagasabb magnézium-szint elérése érdekében érdemes a lehető legkisebb hőkezeléssel elkészíteni.

Gyümölcsök
Alma, körte, citrusfélék
Olajos magvak

Mandula, dió, földimogyoró, pisztácia, napraforgómag, tökmag, lenmag, fenyőmag. Akár önmagukban, akár recept vagy müzli részeként. Természetesen figyeljünk arra, hogy sózatlanul fogyasszuk!
Teljes kiőrlésű gabona

Rosttartalmuknak köszönhetően segítik az emésztést, lassú felszívódásúak, a magnéziumon túl pedig számos más ásványi anyagot és többféle vitamint is tartalmaznak. Rozs, hajdina, korpa, zab, barna rizs, bulgur, köles, tönkölybúza, árpa.

Hüvelyesek

Bab, lencse és borsófélék.
Halak

Makréla,  tonhal lazac, különféle rákfélék.
Csokoládé
​​​​​​​
A magas kakaótartalmú csokoládé tele van antioxidánsokkal, flavonidokkal és ásványi anyagokkal, így magnéziummal is.

Egyéb Információk